Kursors.lv veicis 1000km braucienu ar Hyundai Ioniq 5 elektroauto!

28. septembris 2021

news-img

Kursors.lv aizsākuši elektroauto testu sēriju, kas aizsākusies 2019. gadā. Šajā testā tiek testēti elektroauto un kopā tiek veikti 1000km ar elektroauto, pārbaudot to veiktspēju. Tas tiek darīts salīdzināmos apstākļos un vienmēr tiek izmantots viens maršruts – Rīga – Ventspils – Liepāja – Dobele – Jēkabpils – Rēzekne – “Jautrais ods” kafejnīca – Rīga).

Šo testu mērķis ir noskaidrot, kā Latvijā pieejamie elektroauto reāli uzvedas uz mūsu ceļiem – kā tie uzlādējas, izlādējas un kādu komfortu, iespējas piedāvā.

Sezonas pēdējo elektroauto testu ar karstāko elektroauto jaunumu Hyundai IONIQ 5 izbaudīja Kursors.lv tehnoloģiju entuaziasts Kristaps Skutelis. Lasi tālāk Kristapa Skuteļa atziņas, secinājumus un novērtējumu viņa sagatavotajā apskatā!

Informācija: Kursors.lv

Lai arī Hyundai arī iepriekš ir izlaiduši elektriskos auto un gan Hyundai Ioniq Electric, gan Hyundai Kona Electric sevi lieliski parādīja mūsu testos, tomēr Ioniq 5 ir īpašs. Tas ir pirmais šī zīmola auto, kas veidots uz jaunās E-GMP (Electric Global Modular Platform) platformas. Tādējādi, ražotājam vairs nav jāņem vērā iekšdedzes dzinēju prasības un var visus savus spēkus veltīt sava vislabākā elektroauto izstrādē. E-GMP platforma no šī gada tiks izmantota arī KIA (gaidām KIA EV6) un Genesis elektroauto ražošanā.

Tehniskā puse

Tehniski ar šo auto viss ir diezgan vienkārši. Kaut kur plašajā pasaulē var atrast Ioniq 5 versiju ar 58 kWh akumulatoru, taču Latvijā oficiāli ir pieejams šis auto ar 72.6 kWh akumulatoru un aizmugures vai pilnpiedziņu. Pilnpiedziņas gadījumā jauda ir iespaidīgi ap 300 Zs, kamēr aizmugures piedziņas Ioniq 5 spēj attīstīt ap 200 Zs jaudu. Uz testu tika saņemts tieši šāds vienas ass dzīts auto. Auto priekšpusē mēs zem plastmasas vāka atradīsim diezgan lielu mantu kasti, kurā varam sakrāmēt, piemēram, uzlādes kabeļus. Pilnpiedziņas gadījumā, kad priekšpusē ir motors, kaste būs mazāka.

Auto ir iebūvēts 10.5 kW lādētājs, lai varam to uzlādēt mājās vai pie publiskajiem vidējā ātruma lādētājiem. Šādā režīmā no 10% līdz 80% akumulatoru varēsim uzlādēt nepilnu 7 stundu laikā. Ātrā uzlāde tiek organizēta izmantojot auto labajā sānā aizmugurē iestrādāto CCS pieslēgvietu un šo auto varam pieslēgt pat pie 350 kW lādētājiem. Jāpiezīmē, ka auto atbalsta gan 400V, gan 800V lādētājus, kas ļauj optimāli uzlādēties no dažādu veidu lādētājiem. Ātrā uzlāde būs patiešām stabila un ātra – pat no mūsu pusē plaši izplatītajām 50 kW stacijām stundas laikā varam ielādēt visas 50 kWh enerģijas un iegūt līdz pat 270km nobraukuma. Lādēšanas pieslēgvieta ir paslēpusies zem motorizēta vāciņa un blakus novietotas gaumīga dizaina LED gaismiņas, kas vizuāli pa gabalu ļauj saprast, kāds ir auto uzlādes statuss.

Interesanti, ka Hyundai Ioniq 5 nodrošina iespēju uzlādēt cita veida elektroierīces. Mums auto salonā pie sēdekļa ir “parastā” rozete pie kuras varam pieslēgt datoru vai kādu citu ierīci un bagāžniekā atradīsim attēlā zemāk redzamo uzparikti. To varam piespraust pie auto uzlādes pieslēgvietas un nodrošināt 16A (līdz 3.6 kW) uzlādi kādam citam auto, elektriskajam skrejritenim vai kempinga aprīkojumam. Tā ir diezgan unikāla funkcija, kādu nepiedāvā praktiski neviens cits mūsu pusē nopērkamais elektroauto.

Šim auto ir diezgan unikāls dizains un uz auto cilvēki atskatās. Tas priecē, jo mūsdienās vairums auto savā starpā ir ļoti līdzīgi un vairs nespēj raisīt nekādas emocijas. Hyundai šī auto dizaina iedvesmu smēlies no Hyundai Pony mazauto, ko ražoja no 1975. gada līdz 1990. gadam un kas bija Dienvidkorejas pirmais masveidā ražotais eksporta auto.

Auto lukturi noteikti ir viena Ioniq 5 raksturīgākajām dizaina iezīmē. Pa gabalu šie priekšējie lukturi izskatās ļoti sarežģīti, taču realitātē tie pat mazliet liek vilties. Auto tuvās gaismas ir adekvātas, labi darbojas arī automātiskā pārslēgšanās uz tālajām gaismām, taču pašas tālās gaismas man būtu gribējies spilgtākas un tālākas. Noskaties video un redzēsi par ko es runāju.

Vienīgā dizaina nianse, kas man ļoti nepatika – durvju rokturi. Tie ir vienā pusē jāiespiež mašīnā un tikai tad varēsim atvērt durvis. Briesmīgi neērti! Hyundai gan par nepilniem 2 tūkstošiem eiro tos padarīs automātiskus un šajā naudā vēl klāt iedos Saules bateriju uz jumta.

Auto nav nekāds mazais. Tas ir 4.6m garš (3m garenbāze) un 1.89m plats. Pret šo auto milzīgi izskatās arī riteņi. Bet nu nav brīnums, jo šoreiz tiem ir 19 collu diski. Lieti noder parkošanās sensori, jo šaurās vietās varēsim labi pamanīt, ka auto ir diezgan liels pagrieziena rādiuss. Šis pavisam noteikti nav mazs auto.

Šis auto mūs iepriecina ar pietiekami ērtiem krēsliem, kas dārgākā komplektācijā būs ne tikai elektriski regulējami, bet arī ventilējami un ar izbīdāmu atbalstu kāju ikriem. Priekšā vispār ir izteikta plašuma sajūta un mums ir daudz vietas mantām. Elkoņu atbalsts ir plats un ērts, kā arī viss viduskonsoles bloks ir bīdāms uz priekšu/aizmuguri.

Pieņemami daudz vietas ir arī auto aizmugurē (pat es tur varēju normāli nosēdēt) un aizmugurējā rinda ir ne tikai sadalīta 60:40 daļās, bet arī ir bīdāma uz priekšu/aizmuguri un ar regulējamu muguras daļas slīpumu. Šādu iespēju piedāvā tikai retais elektroauto, lai neteiktu, ka gandrīz neviens.

Bagāžas nodalījums nav pārlieku dziļš (zem grīdas ir divas nišas kabeļiem vai citiem sīkumiem), taču tas ir plats un pilnībā nolokāmie aizmugurējie sēdekļi kopumā rada diezgan lielu bagāžas telpu.
Auto interjers arī ir ne mazāk interesants. Mums tiek piedāvāta ļoti labi nostrādāta stūre (hei, kur tad Hyundai logo?) ar fiziski spiežamām pogām un divi 12 collas lieli displeji. Video esmu detalizēti parādījis, kā tie izskatās un darbojas, tāpēc šeit tikai pateikšu, ka Hyundai ir malači. Īpaši man patika multimediju datora displeja galvenais skats. Neitrāls, minimālistisks un reizē nodrošina visu nepieciešamo informāciju.

Ļoti patika arī projekcijas displejs (HUD), jo tas attēlo ne tikai kustības ātrumu, bet arī tādu noderīgu informāciju kā navigācijas norādes, aklo zonu brīdinājumus un informē par izbraukšanu ārpus mūsu joslas. Un tas viss realizēts patiešām gaumīgi.

Kā jau modernos auto ierasts, mums salonā ir iebūvētas gaismas diodes. Tās šoreiz ir visās četrās durvīs un neierastā kārtā ir izgaismoti arī visu durvju skaļruņu apļi. Tas man īsti gaumīgi nešķiet. Bose skaļruņu skanējums gan man šķiet sulīgs un pietiekami skaļš. Ak, jā, šim auto neatradu to mazo neitrālo apgaismojumu, kas ļauj saskatīt, kur spraužam savu krūzīti. Vairumam auto tomēr griestos ir maza gaismas diode, kas izgaismo šo zonu, bet te nav.

Auto ir unikāls dizains no ārpuses un dažādi interesanti dizaina elementi ir atrodami arī interjerā. Vairums no tiem man šķita labi nostrādāti un kvalitatīvi uzbūvēti. Šeit laikam vietā arī īsa diskusija par mašīnas cenu. No vienas puses, ir traki iedomāties, ka Hyundai par savu auto var paprasīt 50-60 tūkstošus eiro. Taču no otras – šis ir pavisam jaunas paaudzes auto, kādus Hyundai iepriekš vēl nebija veidojuši un es neteiktu, ka šajā auto ir daudz sliktāka sajūta kā tādas pašas cenas premium vācietī. Dizains ir, materiāli izvēlēti kvalitatīvi un viss kopā salikts precīzi.

Klusa un negaidīti dinamiska braukšana

Cik ļoti man Audi Q4 e-tron testā pietrūka dinamikas sajūtas, tik ļoti šajā ziņā mani pārsteidza Ioniq 5. Šis auto braucas viegli, paredzami un var just, ka tas ir gana dinamisks pat savā mazāk jaudīgākajā ap 200 Zs versijā. Plus, tas brauc līdzīgi kā lielais Audi e-tron, kad pat atlaižot akseleratora pedāli, auto vēl turpina dinamiski braukt. Rezultātā rodas sajūta, ka auto slīd kā pa sviestu. Šo sajūtu ir grūti aprakstīt, bet uzreiz sajutīsi, kad ar to izbrauksi. Piesakies uz testu!

Ja pirmajā dienā, kad saņēmu šo testa auto un braucu pa pilsētu, man šķita, ka auto ir diezgan ciets, šī sajūta pazuda, kad izbraucu lielākos ātrumos ārpus apdzīvotām vietām. Pie lielāka ātruma auto pavisam cienījami tiek galā ar ceļu negludumiem gan uz asfalta, gan grants segumiem. Tāpat priecēja skaņas izolācija, jo auto ir salīdzinoši kluss un tādējādi komfortabls.

Kas attiecas uz nobraukuma iespējām, tad ražotājs sola pat līdz 480km nobraukumu un es teiktu, ka siltos vasaras apstākļos ar šo auto mierīgi varēsim nobraukt vismaz 400km. Šis auto tiešām rada tik labu un uzticamu sajūtu. Protams, vēsākā laikā nobraukuma spējas samazināsies, bet tā ir visu elektroauto lielā sāpe. Nobraukuma atlikuma aprēķins bija pietiekami precīzs un man nevienā brīdī nebija būtisku bažu, ka kaut kur varētu neaizbraukt. Kā nekā akumulators mums ir liels, un ražotājs ir paredzējis arī kaut kādu buferi, ja nu nokļūdāmies ar saviem aprēķiniem. Bez tam, Latvija ir maza un e-Mobi tīkla stacijas ir teju ik uz katra soļa. Bija interesanti redzēt, ka šis auto no 50 kW stacijas spēj paņemt 55 kW jaudu!

Galvenās atziņas pēc 1000km brauciena ar Hyundai Ioniq 5

  • 1000 km brauciena gaitā es auto lādēju 3 reizes, kopā tam veltīju 2 stundas un 40 minūtes. Braucienā beigās auto rādīja vidējo patēriņu 18 kWh/100 km. Brauciena gaitā ielādēju 135.9 kWh enerģijas. Kopā ātrajās uzlādēs man tas izmaksāja 24.45 EUR, jo E-mobi tīkla tarifs ir 0.15 EUR par katru uzlādes minūti. Mājās man šāds elektrības apjoms izmaksātu 14.95 EUR.
  • Ar šo auto vasaras apstākļos pavisam reāli ir nobraukt ap 400 kilometriem ar vienu uzlādi. Arī nobraukuma atlikums pēc vidējā patēriņa nostabilizēšanās tika attēlots diezgan precīzi. Tas rada uzticama auto sajūtu.
  • Auto brauc stabili un paredzami, taču patēriņš var negatīvi pārsteigt. Dienas siltajā daļā auto uzrādīja ļoti cienījamu 17-18 kWh/100km vidējo patēriņu, taču temperatūrai samazinoties zem 10 grādu atzīmes, patēriņš sāka pietuvoties 20 kWh/100km atzīmei. Kas nav maz. Tāpat šis auto ir diezgan rijīgs, ja braucam lielākos ātrumos. Varam secināt, ka šis nav pats aerodinamiskākais auto.
  • Lai arī šis nav vēsturiski ierasta premium zīmola auto, gan eksterjera dizains ir stilīgi nostrādāts, gan interjerā mūs pārsteidz kvalitatīvā apdare un ļoti inovatīvi dizaina risinājumi. Šis auto noteikti nav “pelēkā pelīte”!

Secinājumi

Uh, kas par iespaidīgu mūsu otrās elektroauto 1000km testu sezonas noslēgumu! Vislielākais prieks man Hyundai Ioniq 5 sakarā pat nav par to, ka šis ir tehniski ļoti spējīgs elektroauto (hei, tas ir mūsu TOP 3), bet gan par to, ka Hyundai nav baidījies eksperimentēt ar unikāla un pamanāma dizaina izveidošanu un veltījuši ļoti daudz enerģijas, lai vairumu interesanto nianšu izveidotu ļoti ērtas un patīkamas lietošanā. Šis bija tas auto, kur es labpatikā murrāju par katru sīkumu, kas man šķita perfekti nostrādāts. Un tieši tāpēc es teikšu, ka prasītā ļoti augstā cena par šo auto ir pamatota!

Noskaties video!

Visi Jaunumi

Citas ziņas