Izplatītākie mīti par elektroauto

17. marts 2021

news-img

Tāpat kā par jebkuru tehnoloģisku jaunumu, arī par elektriskajiem transportlīdzekļiem (EV) bieži mēdz rasties dažādi mīti un pārpratumi. Iespējams, šie mīti radušies no nevēlēšanās padoties pārmaiņām, kādas piedāvā elektriskie transportlīdzekļi, taču neatkarīgi no tā, šie mīti var radīt nepareizu iespaidu par patiesību.

Apskatīsim dažus no izplatītākajiem mītiem un atspēkosim tos.

Mīts: braukšana ar elektroauto nerada mazāku piesārņojumu

Daži cilvēki uzskata, ka elektroauto piesārņo vidi tikpat daudz kā automašīnas, kurām ir iekšdedzes dzinēji, jo tie darbojas ar elektrību, ko ražo dabasgāze, nafta vai ar oglēm darbināmas spēkstacijas. Tomēr, bez iekšdedzes dzinēja elektroauto nav nepieciešams benzīns un eļļas maiņas. Gaisa piesārņojums pilsētvidē samazinās, kad mazāk automašīnu izdala izplūdes gāzes uz ielām. Tāpēc nav šaubu, ka elektroauto rada mazāk piesārņojuma nekā to ekvivalenti ar gāzi vai dīzeļdegvielu. Ja esat norūpējies par to, ka izmantot elektroenerģiju, ko joprojām ražo, dedzinot fosilo kurināmo, pārbaudiet valstī pieejamos elektroenerģijas piegādātājus un izvēlieties jums pieejamo “zaļāko” iespēju. Tas ir lielisks veids, kā vēl vairāk samazināt oglekļa dioksīda emisiju.

Mīts: elektroauto akumulatori nav pārstrādājami

Svina-skābes akumulatori, kurus izmanto automašīnās ar iekšdedzes motoriem, jau tagad ir pārstrādājami. Faktiski lielākajā daļā valstu šo bateriju pārstrādes līmenis pārsniedz 90%. Mūsdienu elektroauto akumulatori ir būvēti ar vēl lielāku pārstrādājamo materiālu īpatsvaru, turklāt tie ir arī pārstrādājami. Turklāt elektroauto akumulatori kalpo gadiem ilgi, un daudziem no tiem būs mūžs, kas krietni pārsniedz transportlīdzekļa mūžu.

Mīts: elektroauto akumulators kalpo tikai dažus gadus

Kaut arī viedtālruņa akumulators ilgst tikai pāris gadus, tas notiek tāpēc, ka jūs to uzlādējat katru dienu. Vidējais elektroauto vadītājs pāris reizes mēnesī uzlādē savu automašīnu.

Standarta Hyundai elektroauto akumulatora garantija ir derīga līdz 160 000 km, tāpēc jūs varat būt pārliecināti, ka jūsu elektroauto joprojām būs spēcīgs arī turpmākos gadus.

Mīts: elektromobiļa akumulatoram nav liela diapazona

Lielākā daļa elektroauto  akumulatoru diapazons ievērojami pārsniedz vidējo dienas distanci, ko veic lielākā daļa autovadītāju. Saskaņā ar pasaules mēroga harmonizēto vieglo transportlīdzekļu testa procedūras (WLTP) standartu IONIQ 5 maksimālais braukšanas diapazons ar vienu uzlādi būs aptuveni 470–480 km. *

Turklāt IONIQ 5 ir veidots, izmantojot Hyundai jauno E-GMP, kas ietver īpaši ātras uzlādes iespējas. Tas var uzlādēt līdz 80% tikai 18 minūtēs, un ātra piecu minūšu uzlāde var dot 100 km diapazonu. **

* Šis ir paredzamais diapazons. Drīz tiks paziņots par oficiālo IONIQ 5 braukšanas diapazonu..

** Saskaņā ar vispasaules harmonizēto vieglo transportlīdzekļu testa procedūru WLTP 72,6 kWh akumulatora opcijai.

Visi Jaunumi

Citas ziņas