01.04.2011

Nissan Juke piedalās eko rallijā!

"DELFI Auto" un "AutoBild Latvija" apvienotā ekipāža aizvadītajā nedēļā ar "Skandi Motors" atbalstu piedalījās Lietuvas autožurnālistu kluba un biedrības "Saugus Ratas" rīkotajā ekonomiskās autobraukšanas rallijā "Eko Žygis 2011", kas šogad norisinājās pa maršrutu Viļņa – Tallina – Viļņa. Par uzvarētājiem 1584 km garajā distancē kļuva komandas "AD Baltic" ekipāža Artūras Žukas un Rytis Turčinas, kuri startēja ar mikroautomobili "VW Lupo", maršruta veikšanai patērējot tikai 43,67 litrus dīzeļdegvielas.Sastāvs raibs
Ekoralliju rīkošanai Lietuvā ir vērā ņemamas tradīcijas, jo šādu pasākumu kaimiņvalsts autožurnālisti, popularizējot zaļo domāšanu un energoresursu taupīšanu, aizvadīja jau astoto reizi. "DELFI Auto"/"AutoBild Latvija" komanda, kas braucienā piedalījās ar automobili "Nissan Juke 1,6i" (2011.gada izl., 1598 cm³) , šogad bija vienīgā ārvalstu ekipāža šajā tradicionālajā pasākumā. Dažādie spēkrati, kopskaitā 14, bija iedalīti grupās atkarībā no degvielas veida un motora tilpuma, taču dalībnieki, protams, sacentās par uzvaru absolūtajā vērtējumā.
Pretēji gaidītajam, ekorallijā pārstāvēti bija ne tikai mazgabarīta un hibrīdautomobiļi, kas tomēr bija vairumā un teorētiski uzskatāmi par ekonomiskākajiem degvielas patērētājiem. Ar pilnu hibrīdu gammu bija pārstāvēta "Honda", jo bija gan jau labi zināmie "Honda Insigth" (2010.gada izl., 1339 cm³ + elektromotors) un "Honda CR-Z" (2010.gada izl., 1497 cm³ + elektromotors), kā arī Latvijā vēl neredzētais "Honda Jazz Hybrid" (2011.gada izl., 1339 cm³ + elektromotors). Nebija redzams vispazīstamākais hibrīdauto "Toyota Prius", taču šobrīd lielāko pasaules autoražotāju pārstāvēja jaunais hibrīds "Toyota Auris HSD" (2010.gada izl., 1798 cm³ + elektromotors), kā arī mikroauto "Aygo 1,0 VVT-i" (2010.gada izl., 998 cm³). No "Volkswagen" modeļu klāsta bija jaunais "Polo 1,2 TDI Blue Motion" (2010.gada izl., 1198 cm³), kā arī jau 2005.gadā no ražošanas noņemtais miniatūrais "VW Lupo 1,2 TDI" (2000.gada izl., 1191 cm³). Bez mūsu "Juke" "Nissan" saime bija pārstāvēta arī ar diviem vienādiem jaunākās paaudzes mazauto "Micra 1,2i" (2011.gada izl., 1198 cm³).
No prāvāku izmēru automobiļiem ekorallijā piedalījās "Škoda Octavia 1,6 TDI" (2010.gada izl., 1598 cm³), jau cienījamus gadus sasniedzis "Peugeot 307 2,0 HDi" (2003.gada izl., 1997 cm³), iepriekšējās paaudzes "VW Passat 2,0T" (2006.gada izl., 1984 cm³), bet negaidītākais pārsteigums bija jaunā "Jaguar XF 3,0 V6D" (2010.gada izl., 2993 cm³) dalība.Rezultāti negaidīti
Nenoliedzot stūrētāju ekonomiskas braukšanas iemaņu ietekmi uz degvielas patēriņu, jāatzīst, ka rezultāti zināmā mērā tomēr ir negaidīti. "VW Lupo" ekipāžas triumfs absolūtajā vērtējumā nav īpašs pārsteigums. "Volkswagen" TDI motoru taupība nav nekāds jaunatklājums. Tomēr "Lupo" (pašmasa ap 975 kg) trīscilindru dīzeļmotoriņa, kas vidēji uz 100 km patērēja tikai 2,943 litrus dīzeļdegvielas, sniegums ir apbrīnas vērts. Īpaši, ja ņem vērā, ka garās distances lauvas tiesa bija jāveic šosejas režīmā, kad iespējas būt taupīgam ir ierobežotākas nekā pilsētas satiksmē, turklāt bija jāiekļaujas rallija rīkotāju diktētos kustības vidējos ātrumos. Pārsteidza arī tas, ka tehnoloģiski desmit gadus jaunāks "VW Polo", kas gan svarā ir mazliet smagāks (pašmasa ap 1070 kg) nekā "Lupo", taču apgādāts ar tāda pat tilpuma un turklāt svaigāku trīscilindru TDI motoru, kā arī īpašiem uzlabojumiem vēja pretestības mazināšanai, uzrādīja vairāk par litru uz katriem 100 km lielāku patēriņu (4,137 l/100 km). Taču vislielākais pārsteigums bija jūtami lielāka svara (pašmasa ap 1375 kg) kategorijā esošās un ar 1,6 l TDI motoru apgādātas "Škoda Octavia" ekipāžas rezultāts – 3,922 litru uz 100 km un otrā vieta absolūtajā vērtējumā.
Tikai ceturtajā vietā absolūti un pirmajā vietā hibrīdu grupā ierindojās "Honda Insight" (4,445 l/100 km), par nieka tiesu pārspējot absolūti mazākā motora tilpuma dalībnieci "Toyota Aygo" (pašmasa ap 800 kg), kas ar 1,0 l tilpuma trīscilindru benzīna motoriņu patērēja vidēji 4,679 l benzīna uz 100 km. Pārējie hibrīdi bija izšķērdīgāki (skat. pievienoto tabulu). Mazās "Nissan Micra 1,2i" (pašmasa ap 915 kg) trīscilindru benzīna motoriņa patēriņš izrādījās lielāks nekā svarā vieglākajam "Aygo", un "Micrai" cieši uz papēžiem mina brauciena absolūtais smagsvars "Jaguar XF" (pašmasa ap 1700 kg) ar V6 dīzeļmotoru.Mazliet par "Juke" ekonomiskumu
"Nissan Juke 1,6i", protams, nebija pats piemērotākais braucamais, ja jāsacenšas taupībā. "Juke" nav ne mazlitrāžas, ne mazgabarītu auto, turklāt 1,6 litru benzīna motors tiek komplektēts ar piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu, bet ekonomiskai braukšanai līdzētu sestais pārnesums. Kā krosoveram "Juke" ir lielāks virsbūves attālums no zems, kas palielina vēja pretestību.
Taču no otras puses, mūsu "Juke" bija tāds motora tilpums, ko Latvijas pircēji jau uzskata par pieņemamu, mazākus spēka agregātus vairumā gadījumu joprojām spītīgi nicinot. Un Latvijas publikai krosoveri ļoti iet pie sirds. Tāpēc pat bija interesanti, ko taupības sacensībā šāds auto spēj.
"Juke" un "DELFI Auto"/"AutoBild Latvija" ekipāžas pārstāvētajā automobiļu grupā citu konkurentu nebija. "Juke 1,6i" 1584 km ceļu veica ar 5,970 l/100 km benzīna patēriņu. Ražotāja oficiālais vidējais patēriņš kombinētajā ciklā ir 6,0 l/100 km, kas faktiski sakrita ar mūsu sasniegto rezultātu. Tiesa, jāņem vērā, ka automobiļa pilnais svars bija par aptuveni 80 kg lielāks, nekā iegūstot rūpnīcas datus, jo mašīnā atradās divi, nevis viens braucējs. Jūtami pietrūka sestā degvielu ekonomējošā pārnesuma. Rallija organizētāju dotie vidējie kustības ātrumi vairumā posmos bija ap 70 km/h, kas diktēja nepieciešamību pa šoseju pārvietoties ar ātrumu ap 80 un vairāk km/h, bet "Juke" motors piektajā pārnesumā tad strādā diapazonā nedaudz zem 3000 apgriezieniem, kas taupības izpratnē nebūt nav ekonomiski.
Toties "Juke" ļāva "DELFI Auto"/"AutoBild Latvija" ekipāžai garo ceļu mērot jūtami komfortablākos apstākļos nekā spēj sniegt, piemēram, radiniece "Micra", kam degvielas patēriņa ziņā tika zaudēts nepilns litrs benzīna uz katriem 100 km. Konstatējām, ka mānās "Juke" borta dators. Spidometra rādījumu un faktiskā kustības ātruma atšķirība ir ierasta parādība teju jebkurā auto. "Blaupunkt" GPS iekārta rādīja, ka par zināmu drošības rezervi pret satiksmes noteikumu pārkāpumiem gādā arī "Juke" spidometrs. Savukārt vidējo kustības ātrumu "Juke" nesaprotamā veidā tomēr, šķiet, rēķina visnotaļ precīzi. Lielāko ceļa daļu GPS neizmantojām, jo braucām pēc organizētāju sastādītas leģendas, paļaujoties tikai auto borta datora rādījumiem un rokas pulksteni kontrollaika atskaitei, bet uz kontrolpunktiem vienmēr paspējām laikā. Arī odometra rādījumi uz 100 km atšķīrās par aptuveni 2 km un izrādījās, ka borta dators māna arī attiecībā uz degvielas patēriņu. Finišā auto elektronika rādīja 5,5 litri uz 100 km, bet aprēķins pēc braucienā iztērētās degvielas papildināšanas bija aptuveni par puslitru lielāks.

Lasīt vairāk

14.03.2011

Mitsubishi Motors Ženēvas autoizstādē

81. Ženēvas auto izstādē, kas norisinās no šā gada 01 līdz 13. martam, pasaules pirmizrādi Mitsubishi Motors Corporation stendā piedzīvo Mitsubishi konceptauto Global Small, ko visprecīzāk var raksturot ar vārdiem: kompakts, pieejams un degvielu ekonomējošs. Kopā Mitsubishi stendā ir izstādītas 12 automašīnas, tai skaitā jau tirdzniecībā Eiropā nonākušais elektromobilis Mitsubishi i-MiEV.

Lasīt vairāk

07.03.2011

Hyundai Ženēvas auto izstādē

2011. gada 1. martā Ženēvas Salon International de L’Automobile auto izstādē Hyundai atklās divus jaunus, Eiropai paredzētus modeļus, kā arī uzņēmuma jaunāko konceptauto. Trīs jaunpienācēji iezīmē jaunu laikmetu Hyundai attīstībā, kas izteikts jaunajā un vienkāršajā zīmola devīzē "New Thinking. New Possibilities!" (Caur jaunu domāšanu uz jaunām iespējām!).

Lasīt vairāk

07.03.2011

Hyundai i40 izaicina D-segmenta konkurentus

Eiropā izstrādātā pavisam jaunā Hyundai i40 versija ar universāla tipa virsbūvi, kas savu pirmizrādi piedzīvos martā paredzētajā Ženēvas autosalonā, pārdošanā nonāks jau šī gada jūnijā. Latvijas tirgū jaunais modelis visticamāk būs pieejams rudenī.
"i40 – tas, bez šaubām, ir viens no mūsu vissvarīgākajiem modeļiem pēdējo gadu laikā. Mēs esam pārliecināti, ka tas kļūs par vienu no pārdošanas hitiem Eiropas D-segmentā, kurā pašlaik ir diezgan blīva konkurence. Piedāvājot to kā pirmo versiju ar universāla tipa virsbūvi, kuras īpatsvars šāda izmēra klasē pārsniedz 50%, mēs tiecamies atstāt pēc iespējas labāku un tiešāku pirmo iespaidu uz Eiropas autovadītājiem," – skaidro Alans Rašforts, Hyundai Motor Europe viceprezidents un izpilddirektors.

Lasīt vairāk

04.03.2011

Nissan Juke iekarojis EURO NCAP drošības testu virsotnes

Inovatīvais un kompaktais krossovers Nissan Juke ieguvis augstāko – 5 zvaigžņu novērtējumu Euro NCAP drošības testos.

Lasīt vairāk

23.02.2011

Izlozes rezultāti

Vakar, 22. februārī, plkst. 18:30 tika noskaidrota laimīgā persona, kas Nissan 4x4 testa dienu ietvaros laimējusi Dikļu pils dāvanu karti 170 Ls vērtībā un Nissan Juke automašīnu lietošanā uz nedēļas nogali!

Lasīt vairāk

16.02.2011

Ēnu diena

Šodien pie Skandi Motors darbiniekiem ir ciemos piecas ēnas no Rīgas 6.vidusskolas un Rīgas 3. ģimnāzijas.

Lasīt vairāk

08.02.2011

Hyundai Eiropas rūpnīca sasniedz ražošanas kulmināciju

Hyundai Eiropā ir sasniedzis jaunu, iespaidīgu ražošanas pavērsienu – paejot vien diviem gadiem kopš rūpnīcas atvēršanās brīža (2008. gada beigās) Nošovicē, Čehijas Republikā, tās ražošanas telpās no montāžas konveijera nolaista jau 300 000. automašīna.

Lasīt vairāk

07.02.2011

Hyundai paziņo par 2010. gada pārdošanas rezultātiem

Ienākumi no pārdošanas pieauguši par 15,4%, tīrā peļņa no ārzemju struktūrvienību ieņēmumiem – līdz pat 78%.
Hyundai 2010. gadā visā pasaulē pārdevis 3,6 miljonus automašīnu.
Hyundai 2011. gadam izvirzītais mērķis ir palielināt pārdošanas apjomus un uzlabot zīmola tēlu.
Hyundai Motor Company, Dienvidkorejas lielākais automašīnu ražotājs, paziņojis par 3,612,487 automašīnu pārdošanu 2010. gadā visā pasaulē (vietējās rūpnīcās: 1,730,682, ārzemju rūpnīcās: 1,881,805), kas ir par 16,3 procentiem vairāk nekā iepriekšējā gadā.

Lasīt vairāk