04.07.2017

Normunds Rutulis izmēģina jauno Hyundai i30

Dziedātājs Normunds Rutulis ir īsts auto fans, kurš novērtē gan lielisku dizainu, gan jaudu un modernas ekstras. Normunds izmēģinājis un augstu novērtējis jaunās paaudzes Hyundai i30 automašīnu un atzīst to par lielisku automobili, kas piemērots izaicinājumu cienošam vīrietim.

«Braukšana ar jauno Hyundai i30, kur lieliski apvienotas gan dizaina iespējas, gan modernākās drošības sistēmas un ekstras, kas līdz šim bijušas pieejamas tikai augstākās klases automobiļiem, ir īsta bauda,» neslēpj Normunds. Tā kā dziedātājs ar auto pārvietojas ikdienā, viņš uzsver – šis auto nodrošina gan drošību, gan lielisku vadāmību, gan pārredzamību.  

Jaunākās paaudzes LED – lieliska redzamība

«Lielu nozīmi piešķiru gan drošai braukšanai, gan auto kvalitātei, gan arī braukšanas kultūrai. Bet pirmajā vietā, protams, ir drošība. Šīs automašīnas priekšrocība ir elektriski regulējami sēdekļi, turklāt regulēšanas iespējas nenozīmē tikai augstāk un zemāk, uz priekšu un aizmuguri. Iespējams gan regulēt atzveltni visā tās garumā, gan ar speciāla rullīša palīdzību īpaši sev, savam muguras izliekumam piemērot atzveltnes lejasdaļu. Tas nozīmē, ka braucot ir iespēja ne tikai sēdēt sev visērtākajā pozīcijā un tātad nenogurt, bet avārijas gadījumā arī maksimāli pasargāt mugurkaulu no trieciena,» skaidro dziedātājs. Viņš piebilst: autovadītāja sēdeklī iebūvēta atmiņa, kas nozīmē – automašīna pati atceras šofera ērto braukšanas pozu un katru reizi, viņam iekāpjot automašīnā, pielāgojas vadītājam.

«Esmu pieredzējis, ka mašīnai gan ir dažādas ekstras, taču diezgan vienkāršs ceļa apgaismojums. Šim auto ir jaunākās paaudzes LED apgaismojums. Proti, priekšējos lukturos tuvo un tālo gaismu funkcijas nodrošina vairāki LED projektori, līdz ar to šie lukturi ir gaišāki un energoefektīvāki par standarta lukturiem. Turklāt gaismas lukturi ar statistiskās lieces funkciju nodrošina, ka braucot ne tikai redzi to, kas ir priekšā, bet arī labi izgaismojas tas, kas ir it kā mazliet aiz stūra,» uzsver Normunds. Viņš piebilst, ka apgaismojums ir ideāls – kontrastains, ass, ļoti spilgts.

Uzmanību – priekšā auto!

Dziedātājs ir patīkami pārsteigts arī par funkcijām, kas līdz šim uzskatītas par ekstrām, bet Hyundai i30 ir normāla ikdienas jābūtība.

«Esmu apmierināts ar autonomo avārijas bremzēšanas sistēmu – tā ir moderna braukšanas palīgsistēma, kas izmanto radara signālus un priekšējo kameru, nepārtraukti analizējot satiksmi. Konstatējot sadursmes risku ar gājēju vai citu transportlīdzekli, automātiski tiek iedarbinātas bremzes. Tas nozīmē, ka mašīna brīdina, ja tu pārāk strauji tuvojies priekšā braucošajam, – automašīnas panelī parādās trauksmes signāls, un auto brīdina arī ar skaņas signālu, kura skaļumu iespējams pieregulēt atbilstoši savām vēlmēm. Ja tu pats nereaģē, tad auto bremzē pats,» atzinīgi izsakās Normunds. Autovadītāja modrības sistēma reaģē arī tad, ja priekšā braucošais pēkšņi samazina ātrumu. «Man šādas funkcijas ir ļoti svarīgas, jo, braucot auto, mēdzu pētīt ainavu un reizēm šo to nofotografēju. Minētās funkcijas nodrošina drošību arī šādās situācijās.»

Dziedātājs piebilst: ar jauno auto devies gan uz Kuldīgu, gan Jelgavu un viņu patīkami pārsteigusi vēl viena ekstra – auto aicinājis vadītāju atpūsties. «Biju nobraucis gandrīz pusotras stundas, kad panelī parādījās kafijas krūzīte un aicinājums mazliet atvilkt elpu. Braucot garāku ceļu, tas ir svarīgi – pēc atpūtas brīža vieglāk koncentrēt uzmanību braukšanai.»

Auto rūpējas arī par to, lai autovadītājam, aizsnaužoties pie stūres kaut vai tikai dažas sekundes, nerastos dzīvībai bīstama situācija. «Arī man bijuši gadījumi, kad pie stūres draudējusi iemigšana. Hyundai i30 sargā arī no šādām situācijām. Proti, auto iebūvēta joslas ieturēšanas palīgsistēma. Tas nozīmē – ja vadītājs iesnaužas pie stūres un automašīna novirzās no braukšanas joslas, un pirms tam nav ieslēgts pagrieziena rādītājs, sistēma gan brīdina vadītāju ar skaņas signālu, gan koriģē stūrēšanas virzienu: stūre pati pagriežas un aizved auto pareizajā joslā,» atzinīgi izsakās Normunds. Viņš piebilst – auto arī brīdina, ja vadītājs netur rokas uz stūres vai vada auto ar vienu roku. «Svarīgi piebilst, ka šī funkcija darbojas arī uz mūsu ceļiem, kur baltā līnija nav atjaunota gadiem ilgi un ir ļoti blāva. Auto redz un pazīst arī tādu.»

«Tā kā auto ir ļoti dinamisks, ar lielisku uzrāvienu, grūti nofiksēt brīdi, kad kāja pati stingrāk piespiež gāzes pedāli. Lai neapdraudētu savu drošību un nepārkāptu ceļu satiksmes noteikumus, Hyundai i30 pazīst ātrumu ierobežojošās ceļazīmes un signalizē, ja tās neievēro,» uzsver Normunds.

«Nedrīkst nepieminēt arī aklās zonas kontroles sistēmu, kas informē vadītāju par aklajā zonā esošajiem transportlīdzekļiem un atvieglo joslu maiņu. Izbraucot no stāvvietas atpakaļgaitā, auto brīdina, ja tuvojas citi transportlīdzekļi. Parkošanās sensori un kamera palīdz droši noparkoties un brīdina, ja aizmugurē ir kāds sānu spoguļos nepamanāms šķērslis,» saka Normunds.

Jauda plus ērtības

«Domāju, ikvienam vīrietim svarīga ir auto jauda. Es izmēģināju Hyundai i30 ar 1,6 CRDi dīzeļa dzinēju. It kā neliels motors, bet tam ir lieliski griezes momenta rādītāji. Proti, šī dzinēja jaudīgākā versija, kuru izmēģināju es, spēj nodrošināt 136 ZS lielu jaudu, un tas ir pieejams tikai ar septiņpakāpju divsajūgu pārnesumkārbu. Automātiskā kārba viegli pārslēdz pārnesumus, un nav sajūtas, ka mašīna raustītos vai tai kļūtu smagi, pārslēdzoties no viena pārnesuma uz citu. Viss notiek līdzeni un plūdeni. Bet īpaša ekstra un ērtība ir tā, ka ātrumus iespējams pārslēgt arī ar speciālām pie stūres rata esošām lāpstiņām,» uzsver Normunds.

«Ja runājam par ērtībām, šim auto ir tā dēvētā keyles go sistēma. Proti, atslēgai ir jābūt  kabatā vai somā, bet ne rokā, jo automašīnai ir bezkontakta aizdedze. Piespied podziņu, un auto iedarbojas, bet apstājoties un izkāpjot no auto pats arī izslēdzas. Arī apstājoties pie luksofora, auto pats izslēdzas, bet, piespiežot gāzes pedāli, pats atkal iedarbojas.»

Dziedātājs nenoliedz, ka ir uz tu ar dažādiem gadžetiem. Arī šim auto ir pieejami gadžeti – tas nodrošina ērtu piekļuvi integrētajām savienojamības, navigācijas, informācijas un izklaides sistēmām, izmantojot astoņu collu skārienekrānu. LIVE pakalpojumi tiek nodrošināti ar rūpnīcā uzstādītajām Apple CarPlayTM un Andoid AutoTM sistēmām. «Pamēģināju navigāciju – tā ir teicama, līdzi nāk arī SD karte, ar kuru iespējams karti atjaunināt. Tāpat iespējams pieslēgt savu telefonu, kas automātiski nodrošina telefongrāmatiņas kopēšanu uz ekrāna, līdz ar to braucot nav jālūkojas telefonā, viss redzams ekrānā.» Jāpiebilst, ka nav jāmeklē vads, lai uzlādētu mobilo telefonu. Noliekot to uz speciāla paneļa, tas lādējas bez vada.

Dizains kā papildu ekstra

«Tā kā man ir divi bērni – meita gan jau ir pieaugusi –, pievēršu uzmanību arī bērnu drošībai. Šis auto nodrošina ISOFIX bērnu sēdeklīšu stiprinājumu aizmugurējā sēdekļa abās pusēs. Tas ir gan droši, gan ērti. Savam dēlam gan savulaik izmantojām iespēju sēdekli piestiprināt ar drošības siksnu – tā šķita drošāk.

Jā, un automašīnai ir pietiekami liels bagāžnieks, lai tajā ievietotu ratus. Tāpēc divu bērnu ģimenei, pat ja bērni vēl ir mazi, šis auto būs lielisks palīgs ikdienā un brīvdienās, dodoties tālākos izbraucienos.»

Normunds ar to īpaši nav lielījies, bet savulaik viņš sapņojis kļūt par auto dizaineru. «Bērnībā biju piezīmējis lapu lapas ar dažādu dizainu auto. Arī tagad uz automašīnām skatos kā uz dizaina objektiem, ne tikai kā uz pārvietošanās līdzekli. Zīmēju auto ar garu priekšējo daļu, kur bija gan restes, gan dažādas lampas, – Padomju Savienībā nekas tāds nebija redzēts. Pats izdomāju gan auto logotipus, gan cenas un nosaukumus. Mazliet nožēloju, ka man nebija iespējas šo sapni realizēt dzīvē. Tā ir vēl viena šķautne, kas man būtu pa spēkam. Tikai, lai to īstenotu, būtu ļoti nopietni jāmācās un jāstrādā.»

Ieraugot šo auto, Normunds juties ļoti apmierināts – tās dizainā apvienota vienkāršība un elegance. «Sekoju līdzi jaunumiem auto pasaulē un redzu, ka daudzi jaunie auto ir pārlieku izcakināti – tiem ir nevajadzīgi dizaina elementi. Šim auto nav nekā lieka, ļoti askētiski un eleganti, līnijas ir plūdenas un proporcionālas. Bet proporcijas man ir ļoti svarīgas. Kā dizaina elementu varu izcelt priekšējo režģi, kas izskatās kā savdabīga puzle. Ja nu es varētu kaut ko pielabot, šo režģi paceltu par pāris centimetriem uz augšu, bet aizmugurējos miglas lukturus novietotu citā pozīcijā. Bet citādi šis auto ir ideāls,» smaida dziedātājs. Arī auto acu skatiens Normundam patīk – tas esot mazliet agresīvs, kas ir labi, jo liecina, ka šis ir nopietns auto ar labu jaudu un sportisku piešprici. Viņš piebilst – ne velti jaunais Hyundai i30 saņēmis starptautiski atzītu dizaina apbalvojumu If Design Award 2017. «Šajā auto apvienots neiespējamais: lielisks dizains, luksusa klases auto ekstras, neliels degvielas patēriņš un lieliska dinamika. Turklāt, iegādājoties auto, tam tiek dota piecu gadu garantija bez nobraukuma ierobežojuma. Atliek vien braukt!» uzsver Normunds.